Sporen naar een nieuwe wolf

Wolven komen in Europa vooral voor in Rusland, Oost-Europa, Spanje, Frankrijk en scandinavië.  De laatste tijd zouden er echter meer en meer indicaties zijn vanuit de regio Stekene-Moerbeke-Wachtebeke dat ook bij ons weer een wolf- of wolfachtige aanwezig is.

wolf

Dit dier dat meestal in een troep van 8 tot 20 dieren leeft voedt zich niet alleen met muizen en konijnen maar ook met herten, schapen, reeën en rendieren. De wolf is in het verleden grotendeels uit onze streken verdwenen doordat zijn leefgebied steeds kleiner werd. De versnippering van grote oppervlaktes maakte dat wolvenpopulaties in steeds kleinere groepen verdeeld werden en tenslotte verdwenen.   

Als belanghebbenden uit de regio volgen wij vanaf nu de ontwikkelingen in deze zaak verder op de voet op via deze weblog… 

~ door dewaaslandwolf op 3 oktober, 2007.

3 Reacties to “Sporen naar een nieuwe wolf”

  1. Jullie blog heeft de naam “stop de waaslandwolf”, ik krijg de indruk dat jullie eigenlijk voor de wolf zijn…waarom dan die titel?

  2. Ik ben ook altijd al voor de beestjes geweest, zelfs vlooien vind ik de moeite om te hebben!!!Dus meneer of madam waarom mag ik dan niet in het waasland ronddolen? ha ha hi hi hooooooooooeeeeee

  3. Oei oei , ik reageer hier maar op en wat zie ik, ik kom thuis van den bakker en in de zondagskrant staat reeds een groot artikel over de waaslandwolf? Dan toch ernstig te nemen?
    gust en gusta

Geef een reactie

 
